Sıcak bir dost

Güneşin ışıkları sabahın yedisinde nasıl da yakardı beni, penceremden. O ısıyı sabahların dışında çok nadiren görürdüm. Kemiklerimi ısıtırdı güneş, ne zor gelirdi ayrılmak odamdan ve evimden.

Yine böyle güneşin, kemiklerimi, ısıttığı bir sabahtı. Ve yine odamdan ve evimden çıkmak istemiyordum ama düşmeliydim yollara. Bu zorunlu ruh halimle kaldırıp başımı, penceremden güneşe baktım. O anda kendimi çok yakın hissettim güneşe, sanki candan dostum kardeşim gibi. Gözlerim rahatsız olmasına rağmen güneşe bakıyordum başımı çevirmeden. Bir şeyi fark ettim ki, güneşin bir yüzü vardı. Vardı da bana bakıyordu sanki. Kaşları çatılmıştı, kızgındı. şaşırmıştım, güneşin kaşları vardı ve bana çatmıştı kaşlarını. Gözlerimi ovalayıp çevirdim başımı. Anlam veremiyordum. Anlamsız halimle evden çıktım dışarıya. Günüm devam etti zorunluluk ve sorumluluklarımla. Akşam olduğunda bütün günün yorgunluğuyla girdim yatağıma ve uyudum ardından.

Sabah erken uyandım yine güneşin ışıklarıyla. Başımı kaldırdım ve baktım ona. Önceki günkü gibi yüzü vardı ama bu sefer bana gülümsüyordu sıcak bir dost gibi. Birden anladım ya da bu aklıma geldi. Daha önceki gün geç uyanmıştım. Gece ağır geçmiş, perdelerimi çekmiştim, sabah olduğunda ise perdem kapalıydı. Perdelerim kalın olduğu için ışıkta sızdırmıyordu. Ve o sabah da güneş ışıklarını bana göndermiş ama perdem kapalı olduğu için bana ulaşamamıştı. Onu kızdıran galiba buydu. Odama giremediği için kızgındı.

İçimi sıcak bir duygu kapladı o an. Ogün bugündür perdemi kapatmıyorum, sabahları odama sıcak bir dostu alabilmek için. Ve biliyorum ki her sabah bana ulaşmak için çaba gösteren bir dostum var…

Bir Yanıt Bırakın

